Tips om je evenement snel en effectief te promoten

Ben je van plan om binnenkort een evenement of expositie te organiseren? Dan hoop je natuurlijk op veel bezoekers. Hoe meer bezoekers, hoe beter het lukt om de boodschap van jouw bedrijf over te brengen. De organisatie is al spannend, maar het is nóg spannender als je niet weet of je bereik wel voldoende was. Je moet er niet aan denken dat de voorstelling straks nauwelijks bezocht wordt. 

Gelukkig zijn er genoeg manieren waarop je jouw evenement, voorstelling of expositie op de kaart kunt zetten. Maar hoe pak je dit aan? Hoe zorg je ervoor dat deze belangrijke gebeurtenis snel en bovenal effectief gepromoot wordt? Hieronder volgen enkele handige tips. 

Gebruik expositieborden 

De snelste manier om veel mensen op de hoogte te stellen van de gebeurtenis is door het gebruik van expositieborden. Deze borden worden tijdelijk in de buurt van het evenement geplaatst en stellen alle omstanders op de hoogte. Het is niet alleen een fijne manier om mensen op de hoogte te stellen van het evenement, maar het zorgt er ook voor dat meer mensen hun hoofd omdraaien en onbewust in contact komen met jouw merknaam. Laat de expositieborden door een vakman produceren en zorg ervoor dat deze ook na afloop weer snel worden verwijderd. Zo heb je er geen omkijken naar. 

Plaats een artikel in de krant of huis-aan-huis bladen 

Het is belangrijk om vooral de lokale bevolking op de hoogte te stellen van het evenement. Laat daarom een artikel in de krant of in huis-aan-huis bladen plaatsen. Vertel over het wie/wat en waar, maar ook waarom het evenement zo belangrijk is. Wat ze ervan kunnen verwachten en wat jullie als bedrijf hiermee hopen te bereiken. Als je een zeer goed doordacht concept hebt bedacht en met de expositie daadwerkelijk een stempel wil drukken op het gedachtegoed van jouw bedrijf, dan is het belangrijk dat mensen geprikkeld worden om een kijkje te komen nemen. Een advertentie in een plaatselijke krant is in dit geval dan ook een subliem kanaal. 

Mond-tot-mondreclame 

Mond-tot-mondreclame blijft in veel gevallen het meest effectieve promotiemateriaal. Maar hoe zorg je ervoor dat mensen over jouw evenement gaan praten? 

Dit doe je voornamelijk door echte kwaliteit te leveren en een evenement te organiseren dat daadwerkelijk iets oproept bij de mensen. Je kunt bijvoorbeeld denken aan een expositie waarbij de standpunten sterk uiteen lopen. Dit leidt ertoe dat meer mensen erover zullen praten. 

Daarnaast zijn er ook andere dingen die je kunt doen om je evenement onder de publieke aandacht te brengen. Bijvoorbeeld door speciale giveaways aan te bieden en hiermee mensen te stimuleren om informatie over het evenement te delen. Bijvoorbeeld via hun social media kanalen. 

Zullen er artiesten of sprekers op het evenement aanwezig zijn? Vraag hen dan ook om hun achterban in te lichten over het evenement. Hoe meer er gedeeld wordt, hoe meer bezoekers dit uiteindelijk zal trekken. 

 

Terug naar overzicht

Categoriën

businessissues.nl.nl 2017 2024 | Sitemap | Disclaimer | Privacybeleid |